måndag 22 augusti 2016

Första skälvande steget

Att genomföra tjejklassikern.

Hur svårt kan det vara? Det kan man ju göra utan att ens träna. Ska du göra en klassiker ska du väl göra den ordentligt? Göra den riktiga klassikern?

Så kan det låta. Både från omgivningen, och kanske framförallt inuti mitt huvud. Men för mig som är överviktig och relativt otränad är det ändå en ordentlig utmaning. Kanske mest för att jag aldrig har cyklat mer än till och från jobbet, eller simmat ens 50 meter mer än i en varm bassäng. Jag har nog aldrig kört 3 mil skidor på en dag heller.  Springer en mil gör jag faktiskt då och då, alltid något.

Men det kan vara kul att testa! Det ger ju tydliga träningsmål. För min del handlar det även en del om att se om jag klarar av att committa. Jag kommer att skriva om dåligt träningssjälvförtroende här. Jag kommer att skriva om tvivel, om förkylningar, och att hellre krypa ihop i soffan under en filt och läsa Runners World (eller en skönlitterär bok...) än att ge mig ut och träna. Och så kommer jag att skriva om vad jag faktiskt gör. Hur jag känner och tänker. Vara stolt när jag gör nåt som är bra i mina ögon! Det handlar om mitt liv. Min resa. Min träning. Min blogg.

Jag finns även på Instagram som @agnetha_till_tjejklassikern.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar