tisdag 23 augusti 2016

Styrketräning och Mjärdevistafett

Jag behöver bli starkare än vad jag är idag - i hela kroppen. Imorse gick jag till gymmet på jobbet. Körde squats, bänkpress och rodd med stång 30 kg. Är sugen på att köpa hem kettlebells. Har hittat ganska billiga på Rusta. Det kan få vara en belöning till mig själv om jag lyckas höja tempot på löpningen kanske.

Det är bra med gymmet på jobbet! Det är enkelt. Finns inga hinder att gå dit. Det enda är att det kan bli trångt vissa tidpunkter (typ lunch) Jag ska se till att lägga in minst ett gympass i veckan för styrketräning. Skulle behöva få rutin på att göra lite bålstyrkeövningar hemma också efter löprundorna. Men nu ska jag inte stressa sönder mig för det här heller.

Vi har bestämt att vi ska köra samma lag i Mjärdevistafetten i år igen, med en utbytt medlem (pga slutat på företaget). Nu ska jag kämpa i ett par veckor för att höja hastigheten på 3 km! Vill göra det bättre än förra året. Så här skrev jag då: "mjärdevistaffetten. tredje sträckan. väldigt roligt! enligt banmätningen var det 2.9 km, den officiella tiden är 17:23, snitt 5:59/km. men gps:en sa att det var kortare, så ca 2.85 (6:06). kul hur som helst!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar