torsdag 22 september 2016

Intervallallalla på lunchen.

Idag hade jag och kollegan pratat om att springa tillsammans på lunchen. Tyvärr stämde inte våra kalendrar överens om när lunchen var idag, så jag sprang ensam. Tog en km genom skogen till vägen bredvid flygfältet, och sen körde jag 15x30/30. Idag kändes det äntligen rätt bra! Jag hade energi till att faktiskt köra alla 15 intervallerna (tog en minuts vila mellan 7 och 8) och på helt ok tid enligt klockan också. Tycker jag själv. klockan säger snitttid för alla intervallerna på 4:42. Lite långsammare på några, och lite sanbbare på någon.

Jag testade att försöka öka stegfrekvensen på slutet när jag började bli trött, och faktum är att jag kom upp i bra kadens och schysst tid. Jag kanske fick lite mer mjölksyra, men jag ska verkligen kämpa för att öka frekvensen när jag springer "vanligt" också. Det blir ju lätt så att jag sjunker ner och försöker ta stora kliv "bakifrån" istället för att vara på tå och trampa ifrån, kanske framförallt när jag blir trött.

Hur som helst. Glädjen i att orka 15 intervaller, och även kunna jogga tillbaka till Ericsson utan att känna mig döende! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar