tisdag 13 september 2016

Kettlebells! (för att jag själv ska komma ihåg...)

Jag vill ha kettlebells! Jag inbillar mig att det skulle hjälpa mig att komma till skott med hemmaträning. Och samtidigt vet jag att jag har svårt att få till det hemma. Kanske är det ytterligare ett prylbegär. Kanske blir den bara stående och samlar damm. Men det skulle vara kul att testa. Jag inbillar mig också att en orsak till ingen hemmaträning är för att jag inte vet vad jag ska göra. Jag skulle vilja inreda en träningshörna hemma, med matta, gummiband, pilatesboll (som är pumpad), kettlebell, och foamroller. Jag tror att det skulle bli roligare att träna då. Men jag behöver att barnen inte leker runt med det.

Tänker nog önska mig en 8-kilos kettlebell i julklapp. Har fått tips om att köpa dem på Rusta - billigt och praktiskt. Kalle Zackari Wahlström kör visst med 48-kilos emellanåt, men hey, 8 är mer än noll!

Här finns Move it Mamas lilla kettlebellguide. Bra läsning! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar