måndag 12 september 2016

Lunchintervaller

På torsdag är det dags för Mjärdevistafetten. Idag hade jag planerat ett sista försök att toppa farten och formen till torsdag, och mycket motvilligt eftersom jag kände mig supertrött, bytte jag om till träningskläder och löparskor vid kl 11:00. Jag hade bestämt mig för att köra intervaller. 15x30/30 på asfalt bredvid flygfältet bakom Jägarvallsskogen.

Jag sprang från Ericsson. Ganska exakt 1 km till vägen. Det tog mig 6:30 att komma dit. Kändes bra! Jag försökte mig på att öka stegfrekvensen och är väldigt nyfiken på att se den statistiken om det går att tanka ner det från klockan. Batteriet tog slut så jag har inte kunnat synka mot mobilen än.

De första intervallerna gick fint, enligt plan. Jag blev trött och totalt stum i benen, så efter hälften (8st) tog jag nån minuts längre vila. Sen körde jag på fyra till, men där nånstans stannade klockan så jag har inte tider på de sista. Och jag var inte tillräckligt stark mentalt för att fortsätta intervalla utan klocka, så det blev inte 15 idag heller. Nästa gång kanske, tredje gången gillt...? Det går fortfarande löjligt långsamt. Jag är lite nervös inför torsdagen, men det blir som det blir.

Anyhow. Jag promenerade en bit och sprang en bit på vägen tillbaka till jobbet. Nöjd med insatsen trots allt. Intervallerna hade kunnat gå bättre, men på det stora hela hade det kunnat gå mycket sämre också! Ca 3 km in på löparkontot idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar