fredag 16 september 2016

Mjärdevistafetten

Igår smällde det!
På första sträckan Jimmy, som sa "ca 15 minuter" och klockade in på 13:52, 2:a sträckan tog Stefan på 14:07. Jag på 3:e 17:43 (6:06 snittid) vilket jag är mycket nöjd med! Över förväntan! Christoffer körde sista sträckan, snabbast i laget på 13:34.

Det var kul! Jag gillar stafetten. jag gillar distansen 3 km, och det där att kunna ta rygg på någon, fast ändå slippa trängas. Kanske springa om ett par stycken.

Det gick ju faktiskt rejält över förväntan. Jag var rädd att jag inte skulle klara att komma under 20 minuter, men det gick ju finfint. Nästa år ska jag neråt 15! Det kan jag klara. I know it! Dessutom är det ju snart dags för tjejlidingö i så fall... Då ska jag vara i form.

Många gnällde på att det var kvavt och varmt igår, och att vädret ställde till det för tiderna. Jag vet inte. Jag led inte nämnvärt över värmen, utan det var nog mer som vanligt att energin helt enkelt tar slut. Men jag sprang hela vägen utan att gå överhuvudtaget, och hade dessutom krafter kvar att öka efter uppförsbacken, så det blir definitivt godkänt.

Jag var lite rädd att inte känna igen Stefan som skulle växla över till mig. När jag stod och väntade utan glasögon insåg jag att jag såg löparna som kom ner mot mål ganska dåligt, kunde mest urskilja färgen på kläderna - och vilken färg hade han egentligen på tröjan?!? Men det gick så bra så. Inget jag hade behövt stressa upp mig över. Det är intressant vilket fokus man har. Även när jag kom in till mål var jag så fokuserad på att se Christoffer för att kunna lämna över stafettpinnen så jag har ingen aning om ifall det stog fler i startfållan och väntade eller inte...

Rolig kväll helt enkelt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar