torsdag 15 september 2016

Några ord igen om järnbrist

Jag fick äntligen provsvaren igår. Jag ligger inom normalintervallen, men väldigt nära den lägre gränsen för både hb och depåvärden. Inte sjukligt, men eftersom jag alltid tidigare har haft bra hb i alla fall (senast jag kollade i blodbussen låg det på 149) tänker jag att det nog verkligen ändå är så att jag har känt av sämre värden. Depåerna har jag ju aldrig mätt tidigare.

Jag fortsätter äta Niferex ett tag till!

Jag upplever själv att det känns bättre nu än för några veckor sedan. Jag tror det hjälper. Jag tycker att jag har mer energi. Blir inte riktigt lka trött av att gå uppför en trappa tex. Jag kommer ju aldrig att få veta om det bara är placeboeffekt, av att jag tror att jag ahr järnbrist och att jag tar en tablett som jag tror hjälper mot det och då upplever jag att det blir bättre. Men det spelar ju faktiskt ingen roll om det är placebo eller medicinskt bevisbart - känner jag mig piggare och mer energisk så gör jag! Och det är bra.

Strax ska vi springa Mjärdevistafetten. Jag är mentalt inställd på att göra en bra tid. Jag tror att det finns hopp om samma tid som förra året! Jag har börjat visualisera mig själv springa och ta i uppför sista backen, över krönet, rakt framåt några meter och så neråt höger mot målet. Nu är jag sugen och peppad! Ska hämta en kaffe latte och ladda med den och en banan. Om en och en halv timme är det dags att byta om och röra sig mot starten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar