söndag 30 oktober 2016

Ensam hemma

Det har varit en dålig period, alldeles för mycket stress på jobbet, för mycket stress hemma, fel mat och dryck, resor, tidsbrist, mens.

Nu är jag på väg tillbaka igen! Jag har fått några dagar alldeles för mig själv hemma i samband med barnens höstlov.

Igår sprang/gick jag 13,6 km. Det var det längsta jag gjort hittills i livet. Roligt! Jag var jättetrött hemma, otroligt motigt att komma ut, men efter ett par kilometer släppte det och jag fick lust att springa. Jag hade en ljudbok i öronen, det hjälpte till att klara av att vara ute så länge tror jag. Och så sken solen. Jag tog det lugnt, så det blev aldrig outhärdligt jobbigt heller. Kul att veta att det funkar med längre distanser också.

Oktober kommer att sluta med 16 träningspass enligt endomondo. Jag tror att jag har registrerat allt jag gjort, och tagit bort sånt som inte borde räknas. Också roligt att ge sig själv kvitto på att jag kan träna så många gånger som jag vill träna. Skönt att nå sitt månadsdelmål! Och jag är helt på banan fortfarande med mina kilometermål före årsskiftet. Förra veckan hade jag en svacka, men det tog jag igen den här veckan.

Det ska bli någon slags träning idag med. Eventuellt ett pass på gymmet. Jag ska på massage kl 10, kanske lyfter jag lite efter det? Eller så åker jag till Tornby och köper en baddräkt och tar en sväng till simhallen. Eller nåt annat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar