söndag 27 november 2016

12 km på söndagseftermiddagen

Vid frukostbordet idag tyckte maken att jag skulle ha förtur på träning, om jag ville. Det ville jag så klart. På med träningskläderna (ullmammelucker - världens bästa plagg, och underställströja, vanliga tights och tunn jacka ovanpå.) och iväg. Magnus och Peppes podcast i öronen.

Det var soligt, 2-3 plusgrader och ganska blåsigt. Jag tog skogsstigen in mot Kärna Mosse men svängde vänster innan jag kom fram till åkern/järnvägen. Kom ut vid Hangaren och fortsatte förbi Malmen. Tog favoritspången in till mossen. Passade på att pausa vid scoutgården och upptäckte glatt att det finns offentliga toaletter där. Bra grej! Framförallt när man har sprungit fem km med ett antal koppar frukostkaffe i magen...

Jag rundade åkrarna, svängde ner vid Tift/Wärö och följde bilvägen sista kilometrarna. Det kändes bra hela vägen! Jag gick uppför Glyttingebacken, men på det stora hela känner jag mig mycket nöjd med dagens runda! Jag började rent av fundera på om jag kanske ska ta en tvåmilare runt årsskiftet. För två år sen tog jag ju 5 km i 8-minuterstempo, förra nyårsafton var det en mil i 7-minuterstempo, så 2 mil, eller åtminstone 15 km vore lite kul. Jag inser att jag inte skulle klara att höja tempot till 6 min/km men långsamt är också framåt. Nåja, det är en idé, inte ett mål. Vi får se!  Idag blev det i allafall 12 km. Med gårdagens promenad inräknad har jag fått ihop 15 km den här veckan. Ligger fortfarande efter, men det kommer att gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar