tisdag 9 maj 2017

Björngång och planka

På jobbet är det hälsomånad. Det innebär bland annat att det finns specialpass för oss anställda på luncherna tisdagar och torsdagar, gratis och på betald arbetstid. Idag var första tillfället. Jag gick så klart dit, en sån möjlighet ville jag inte missa,

Tänkte att det dessutom var bra att komma i tid, vilket ledde till att jag stod där alldeles ensam i nästan tio minuter innan nr 2 kom. Sen kom ingen mer. Väldigt konstigt tycker jag faktiskt. Men vi två hade det desto roligare.

Kollegan ska springa göteborgsvarvet, och det var uppmuntrande för mitt eget dåliga träningssjälvförtroende att se att jag var bättre än honom i åtminstone några av övningarna. Skadeglädje kanske, men ändå. Det är bra för mig att inte bara jämföra mig med marathonlöpare och vasaloppsåkare.

Jag var riktigt bra på plankorna, squats och höga knän. Fick beröm. Däremot är grodhopp sjukt jobbigt, och björngång, för att inte tala om det ledaren kallade gående bordet. Nåja, det kan alltid bli bättre. På torsdag är nästa träningspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar