måndag 1 maj 2017

Shopping svettigare än cykling

Idag var det 25% rabatt på det mesta på en sportaffär nära dig (eller mig då förstås). Eftersom jag har tyckt att det har varit lite obekvämt på mina cykelrundor tänkte jag att jag skulle köpa ett par cykelbyxor till bra pris. Jag var nog inte ensam om att ha tänkt det för det var väldigt utplockat, men det fanns några olika modeller. Jag tog med ett gäng, plus ett par toppar in i provhytten.

Pust. Trångt och svettigt. Men till slut hittade jag en outfit som jag kände mig nöjd med. På vägen till kassan råkade jag plocka med mig en ny cykelhjälm och en träningsjacka också. Allt detta till ett pris på totalt 750 kr. Möcke nöjd med det.

På eftermiddagen var vi bjudna på fika en bit utanför stan, så jag lastade räsern på bilen och tog med mina nya kläder. Cyklade hem sen, ca 17 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar