måndag 16 januari 2017

Crawl

I tisdags började min crawlkurs. Jag var lite nervös innan. Bland annat cyklade jag så tidigt hemifrån att jag hann med några hundra meter simning innan kursen ens började.

Det visade sig vara jätteroligt, och inte särskilt läskigt. Vi tränade att flyta, som stjärnor, både på rygg och på mage. Och så fick vi öva benkickar. Först som balettdansöser vid kanten, låta benet pendla fram och tillbaka. Sen fick vi med flythjälp ta oss hela längden - första 25 m med huvudet övanför vattenytan hela tiden. Andra vändan med ansiktet i vattnet, och så rakt upp och andas när behov uppstod. Gräsligt jobbigt! Att det är så tungt att kicka en längd! :D

Det är 8 tillfällen med kurs. Jag vill se till att komma iväg och träna mellan tillfällena också - men tiden?!? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar