onsdag 5 oktober 2016

Summering av september

Nu är det ny månad och hösten tar allt mer plats i både humör och trötthetskänsla.

Jag passar på att summera september.

17 olika träningspass har jag fått till. Det är löpning, funktionell träning, yoga, step och styrketräning. Jag gillar att blanda!

Jag har hållit mig till mitt mål att springa minst 13 km varje vecka. Än så länge håller planen för att få ihop 250 km före årsskiftet - räknat från nån gång i slutet av augusti. Det är jag mycket nöjd med! 6 veckor har jag hållit på med det.

Hittills har oktober börjat bra! Lite spring, lite step och intensiv funktionell träning på lunchen, idag har jag en dejt i gymmet med en kollega och imorogn är det ett yogapass inplanerat.

Jo, det här med att ha ont - jag tror jag börrjar få fason på höften! Det var länge sen jag hade så där intensivt ont att jag låg vaken på natten. Jag känner ju fortfarande av det ganska ofta, men mer at det är en "känning" än att det gör ont. Knät ger sig också till känna emellanåt. Jag kommer antagligen alltid dras med det. Det var nåt som blev dumt den där cykel/bilkrocken för ca 4 år sen... Men så länge jag kommer ihåg att pressa det utåt vis knäböj och grodhopp och liknande så går det bra. Sen är jag lite stel ibland i knät förstås, men det hör väl till när man blir gammal... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar