fredag 9 september 2016

Lunchjogg med sällskap

Igår tog kollegan Smrutti med mig på en lunchjoggingtur. Vi sprang förbi golfbanan, in till Rydskogen, ett varv på 2,5:an och upp klängs andra sidan av golfbanan tillbaka. 8,5 km totalt. Det tog över en timme.

Jag tog helt slut. Jag fortsätter att skylla på tömda järndepåer, och Smrutti höll med till viss del när jag beskrev symptomen. Jag vill så gärna få resultaten för proverna jag lämnade för snart två veckor sen. Men de kommer väl.

Hur som helst har jag definitivt fyllt kvoten för den här veckans löpning för att kunna uppnå mitt mål på 250 km till årsskiftet. Fixar jag 13 km per vecka så fixar jag målet. Det skulle vara skönt/kul att komma upp i mer är 13 km per vecka för att inte känna mig stressad och pressad - det lär ju komma nån vecka med förkylning eller liknande då jag inte kan springa... Jag tänker att eftersom jag klarade 13 km med ett intervallpass och ett 8,5 km pass den här veckan, så borde jag kunna göra om det plus stoppa in ett helgpass dessutom nån annan vecka, när vi inte ska på 70-årskalas på helgen.

Förresten har jag fått en gratis vecka för träning på simhallen, måste påbörjas senast den 2 oktober. Det är ju bra med tanke på simträning inför Vansbro...

Men nu, yoga om en kvart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar