tisdag 13 september 2016

Promenader är också skönt!

Igår var jag så gräsligt trött efter jobbet, så allt jag ville var att lägga mig i fosterställning och tycka synd om mig själv. Familjen skullepå skidskytteträning och jag insåg att jag hade två val. Det ena var att verkligen lägga mig i soffan/sängen och sova medan de var borta, och det andra var att följa med och få frisk luft och ta en kort promenad i alla fall.

Jag valde det sista. Satte på en podd och gick iväg. Tänkte nöja mig med 2-kilometersspåret, men kände rätt snabbt att det var skönt att promenera lite, så jag höll på hela timmen som de andra tränade. Det finns många stigar att gå på i Hackeforsskogen! Jag valde att vara utan gps och klocka, så jag vet inte alls hur långt det blev, men det kvittar. Det var inte det som var syftet. Syftet var att tanka ny energi, och det gör jag bra i naturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar